ściąganie długu za wynajem lokalu

Nieopłacone należności za wynajem lokalu – ściąganie długu

Najem to znakomity sposób na inwestycję i pozyskiwanie regularnych dochodów – pod warunkiem, że inwestor trafi na uczciwych i spokojnych lokatorów. Niestety, niekiedy zdarza się, że najemca wykorzystuje przyjazne dla niego prawo i zwleka z zapłatą należności właścicielowi. Początkowo drobne opóźnienia w regulowaniu czynszu stają się coraz częstsze i bardziej dotkliwe dla wynajmującego. Czasami nierzetelny mieszkaniec zalega również z regulacją opłat w spółdzielni lub wspólnocie i opłacaniem faktur za wykorzystane media. Upomnienia ze strony właściciela prowadzą tylko do obietnic bez pokrycia ze strony dłużnika, a nieopłacone należności za wynajem lokalu nieubłaganie rosną.

 

Im dłużej pozwoli się lokatorowi na zaleganie z opłatami, tym bardziej niefrasobliwy stanie się jego stosunek do podjętych zobowiązań. Rosnące zadłużenie coraz trudniej będzie mu spłacić. Z kolei wynajmujący zszarpie sobie nerwy, zmarnuje czas, oraz poniesie dodatkowe straty finansowe – przecież on także ma zobowiązania wobec usługodawców i skarbówki, a nieraz także ratę kredytu do spłacenia. Warto więc zabrać się za sprawną windykację, gdy tylko pojawią się problemy.

 

Przy drobnym poślizgu z regulacją czynszu najmu można oczywiście – i warto – przypomnienie wysłać problemowemu najemcy osobiście, przy pomocy SMS lub maila. Gdy jednak nie przynosi to oczekiwanych rezultatów, najlepiej powierzyć ściąganie długu z tytułu umowy najmu profesjonalistom. Takie rozwiązanie niesie ze sobą szereg zalet.

 

Wynajmujący oszczędzi sobie dużo czasu i nerwów, gdy z dłużnikiem będzie rozmawiał windykator, a wierzyciel uniknie bezpośredniego kontaktu. Często zdarza się, że już po pierwszym kontakcie ze specjalistą od odzyskiwania wierzytelności lokator zaczyna poważnie podchodzić do podpisanej umowy i zaczyna terminowo opłacać odstępne. Ponadto, windykatorzy mają opracowane techniki prowadzenia rozmów z nierzetelnymi klientami, oparte na znajomości psychologii, prawa, oraz latach doświadczeń. Zrozumienie rozmówcy, opanowanie technik negocjacyjnych oraz orientacja w przepisach prawa przynoszą lepsze rezultaty, niż krzyk i łajanie. Ponadto, profesjonaliści wiedzą, kiedy najlepiej wysłać dłużnikowi upomnienie listem poleconym, tak aby w razie konieczności można było jak najszybciej podjąć kroki prawne.

 

W przypadku opóźnień w regulowaniu czynszu za najem lokalu przez klienta, warto jak najszybciej reagować. Zdecydowana postawa właściciela, oraz szybkie przekazanie sprawy doświadczonemu windykatorowi, pozwolą na sprawne odzyskanie należności lub zminimalizowanie strat.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.